onsdag 4. januar 2012

"Bloggarfeil"

Jeg har nettopp lest et blogginnlegg av Kamilla Systaddal, her snakket hun om ting andre bloggere gjør som hun ikke liker. Ser ikke helt problemet med at folk kommeterer på innlegg i sin egen blogg, hvis innlegget for eksempel var et spørmal vil det bare være normal høflighet å takke med en ny kommentar. Men hvis bloggeren bare skriver flere unødvendige ting for å få flere kommentarer på innlegget sitt, vil jeg forstå at dette vil bli irriterende og nesten litt flaut å lese. Det at noen bloggere skifter skriftmål når de blogger bryr meg egentlig ikke i det hele tatt, hvis de har lyst til å skrive på bokmål selv om deres egentlige skriftmål er nynorsk kan de bare gjøre det. Når en blogger bruker msn-smileys er det greit til hvis det ikke er altfor overdrevent, et smilefjes innimellom går fint. Men når det er tre forskjellige tegn etter hver eneste setning blir det bare slitsomt å lese. Hvis bloggere kopierer andres innlegg og sier at de hater andre som gjør det blir det litt rart, men jeg vil tro at de får høre det i kommentarer i sitt eget innlegg. Og hvis man spør om å få kommentarer på hvordan man kan gjøre bloggen sin bedre kan man ikke forvente at alle svar blir positive, men forvente å få et par konstruktive kommentarer også. Når bloggere skriver "You know you love me" tenker jeg at det blir mer selvgodhet her en når en blogger kommenterer på sitt eget innlegg. Men er helt enig i at det ville gjort en blogg nye verre. Hvis man legger inn 10 nye innlegg daglig bør man få seg noe bedre å gjøre på, det er jo helt latterlig å folk skriver om absolut alt de gjør. jeg har faktisk aldri lest en blogg og er litt blenk på dette temaet, men jeg har hørt om bloggere som skriver om alt mulig.

1 kommentar:

  1. Du har skrevet et fint innlegg, hvor du har fått frem dine egne meldinger veldig bra! Det eneste som du kan gjøre er å bruke flere avsnitt, og du burde kanskje ha fortalt litt om hva Kamilla Systaddal skrev om, og ikke bare si hva du mente om det hun skrev om det :) ellers veldig bra!

    SvarSlett